El dia 16 de setembre el Centre Internacional de Premsa va acollir la presentació del “LLibre Blanc 2010 de la Premsa Comarcal i Local catalana d’informació general i amb difusió de pagament”. L’acte va anar a càrrec de Pere Caba Alsina, en l’actualitat consultor de l’empresa Tom Consulting (Top of Mind), i antic Director General de La Vanguardia Edicions SL, Publipress Media, Mundo Deportivo SL i Ediciones Deusto SL de Planeta de Agostini.
Aquesta publicació, descriu i presenta tot un món d’aspectes i magnituds sobre la premsa comarcal i local catalana (d’informació general i de pagament), durant el període 2004-2009. Aquest Llibre Blanc, elaborat per experts del sector i fruit d’una recerca d’un any i mig, representa un dels estudis més rigorosos i exigents duts a terme i mostra en xifres l’evolució a l’alça, la importància del sector de la premsa comarcal i destaca el seu lideratge per davant de les grans capçaleres generalistes. Una de les dades més importants que es desprèn de la publicació es que la premsa comarcal i local va incrementar els seus lectors en un 15% l’any 2009, fins arribar als 875.000 a finals d’any.
L’obra, encarregada per la Fundació Catalana de la Premsa Comarcal, i elaborada per la consultora Marketing Media Europe, amb la col•laboració de Media Hotline i la Universitat Pompeu Fabra, inclou, en les seves 160 pàgines, dades del volum d’ingressos per publicitat, xifres de vendes, marges de benefici, indicadors de consum, costos per lloc de treball, rendiments per exemplar venut i altres ràtios d’interès. El Llibre Blanc de la Premsa Comarcal també compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de La Caixa.
L’objectiu d’aquesta recerca és trobar solucions per a sobreviure a l’actual conjuntura de pèrdua d’ingressos publicitaris, reducció de despeses i d’ajuts públics, La principal solució de futur és fomentar el treball conjunt dels editors, iniciant accions de defensa i promoció conjunta del sector, mitjançant l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal i Local. El treball d’aquesta entitat membre de la FOCIR, que busca promoure la comercialització publicitària, donar suport als editors en matèria d’investigació, formació i promoció de la Premsa Comarcal, ha d’ajudar a que aquestes publicacions guanyin notorietat en el mercat, millorin els seus ingressos i es consolidin com una alternativa als mitjans de comunicació generalistes.
Recull de premsa