Una iniciativa de Diplocat que pretén explicar al món la cara més humana de Catalunya i dels catalans i les catalanes.
El compte de twitter @CatalanVoices el va crear Diplocat l’any 2013. Cada setmana qualsevol català o persona que hagi viscut durant mínim 3 mesos a Catalunya, independentment de la nacionalitat, gestiona la xarxa i explica allò que vol en total llibertat. Només un requisit: piular en anglès. La idea és potenciar la participació en els debats globals i que es generi coneixement sobre Catalunya en l’àmbit digital.
Suècia va ser el país pioner d’aquest projecte, amb el compte @Sweden i, a llocs com el Regne Unit n’hi ha bastants altres de similars que van néixer en paral•lel a @Catalanvoices (@WeAreManc, @HI_Voices o @PeopleOfUK). És un moviment que en el llenguatge digital és coneix com a “Rotation curation”. A Espanya no consta que cap altre territori o ciutat que estigui fent res semblant.
En un article publicat al diari Ara, el que fou secretari general de Diplocat, Albert Royo, afirmava que a través d’aquest projecte el que es tracta és de “llençar missatges en positiu, originals, de ser simpàtics i preocupar-se pels temes de conversa dels altres, no només per parlar de Catalunya, sabent també que no només t’estàs projectant a tu mateix sinó que també projectes el teu país”.
La FOCIR agraeix la confiança de Diplocat per a donar continuïtat a aquesta iniciativa.