“Catalunya és core business de la Unió Europea ” – Ramon Tremosa
Segons l’eurodiputat, Catalunya és una regió central i connectada, i el creixement de les xifres quant a les operacions a infraestructures com el port de Barcelona o l’aeroport del Prat així ho constaten. Durant el dotzè Esmorzar de la FOCIR celebrat el 19 d’octubre a l’Institut d’Estudis Catalans, Ramon Tremosa ha fet un repàs de l’actualitat europea i ha reivindicat les xarxes informals a l’hora de fer diplomàcia pública: “la força és l’excel·lència que ha tingut el país”.
Ramon Tremosa, reelegit diputat al Parlament Europeu l’any 2014 i membre de les Comissions d’Economia i de Comerç Internacional, ha repassat alguns dels temes de més actualitat a Europa a l’Esmorzar FOCIR del 19 d’octubre, reivindicant que “més que més Europa, cal tenir una millor Europa”. Al mateix temps, ha destacat la importància de la interconnexió de Catalunya amb la resta del continent: “com més oberts al món, més integrats a la UE i a l’Europa que funciona, més lliures”.
Compartint la seva experiència a Brusel·les amb els assistents, l’eurodiputat ha remarcat la rellevància dels precedents creats dintre del marc europeu que contribueixen a normalitzar els referèndums com a mecanisme de participació. En aquest sentit, Ramon Tremosa també ha destacat la importància d’haver portat a l’àmbit democràtic la reivindicació de la independència.
L’eurodiputat pel PDeCAT també s’ha manifestat favorable a una llista única per les pròximes eleccions europees que funcioni com un revulsiu per a Catalunya i doni un “missatge de nació conscient dels seus drets que són reprimits”.
Ramon Tremosa ha volgut, a més, reivindicar la importància del soft power Català i ha instat a aprofitar les xarxes informals del país treballant des dels àmbits on Catalunya ha aconseguit llocs de lideratge, com ara l’esport, la cultura, la gastronomia o l’arquitectura ja que, segons ell, “la força és l’excel·lència que ha tingut el país”. Com a exemple, el diputat al Parlament Europeu va citar l’ús que al seu dia Microsoft va fer de la imatge d’una colla castellera per promocionar el seu cloud a mitjans internacionals, afirmant “això ni tot el pressupost públic del món ho paga”.